Eeeeeeeindelijk..! Het is 8 september 2015 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona en Danny - WaarBenJij.nu Eeeeeeeindelijk..! Het is 8 september 2015 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona en Danny - WaarBenJij.nu

Eeeeeeeindelijk..! Het is 8 september 2015

Blijf op de hoogte en volg Ilona en Danny

11 September 2015 | Nederland, Amsterdam

We gaan even terug naar 31-12-2014, de dag dat Ilona en ik besloten om onze tickets voor de komende vakantie te gaan boeken. Na enkele bestemmingen van "ons lijstje" te hebben besproken vroeg ik aan Ilona wat zij nog heel graag zou willen zien van de wereld, haar droombestemming. Ze vertelde mij dat zij er van droomde om de verborgen stad van Machu Picchu, in Peru, uit de ochtenddauw te willen zien opdoemen.
Die bestemming stond dus al vast, Peru zou 1 van de bestemmingen worden. Vervolgens hebben we samen de omliggende landen besproken en tegen elkaar afgewogen. Wij kwamen uit op Argentinië en Bolivia.
Dus niet al te lang nadenken maar gewoon boeken!
Ik had zelf hele goede ervaring met Kilroy travel, dus via hen hebben we onze tickets geboekt, we vertrekken op 8-9-2015 vanuit Schiphol 020 en landen voor onze 1e stop in Buenos Aires Argentinië.

Na lang werken zonder vakantie, lees 1 jaar en en 4 maanden, was het dan eindelijk zo ver.
Rugzakken volgeladen, 1e guesthouse geregeld, iedereen gedag gezegd en moedertje Pellikaan bracht ons naar Rotterdam CS om vervolgens met de Fyra naar Schiphol te treinen.

Ruim op tijd op Schiphol aangekomen, rugzakken ingecheckt, nu kwam eindelijk het vakantiegevoel boven!
Voor het boarden wilden we nog lekker typisch Hollandsch eten bij "From the Lowland's" (of hoe die drama-toko ook mocht heten). Ze hadden daar een zeer uitgebreid menu met vooral; "sorry maar dat is niet geleverd vandaag" op een bedje van ; "nee de frituur is stuk" met een lichte coulis van; "ja schaam me dat ik het moet zeggen maar dat is op". Dus keuze genoeg uit zeebaars, waar je doorheen kon kijken, met een plakje bacon en koude groentjes met een dipsausje. Een perfect begin van de reis zonder volle maag...om over het 020 accent van de serveerster nog maar te zwijgen.

Maar goed we konden om 20:20 uur boarden, hetgeen vlekkeloos verliep. Totdat de drugshandel van de douane een Chinees uitziende man, die voor ons liep, uit de lijn snuffelde. Hebben die Foe Yong Hai, zou de hond hebben gedacht want de Chinese man hebben we het vliegtuig niet meer zien binnenkomen, hetgeen later nog wat consequenties zou hebben voor de vlucht.

In het vliegtuig aangekomen mochten we plaatsnemen op onze gereserveerde stoelen 61J en K voor, €30 extra naast elkaar en geen anderen naast je, een aanrader!

Ah de consequentie van de Foe Yong Hai man... Vertraging van 1,5 uur...want er werd medegedeeld dat er 2 dronken passagiers aan boord waren en deze werden uit het vliegtuig verwijderd. Echter deze passagiers hadden ook bagage wat al in het ruim van het vliegtuig zat, moest er dus ook weer uit...duurt lang!
Zelf dachten wij dat de Foe Yong Hai stoute middeltjes wilde smokkelen en dat hij en een mogelijke kompaan niet mee mochten vliegen en hun verblijf in Nederland onvrijwillig mochten verlengen.

Na enige vertraging dus opgestegen, 2 films en 13 uur verder landden we op 9-9 in Buenos Aires. Alwaar we werden verwelkomt door een oudere, iets wat dikke Argentijnse taxichauffeur die een bordje met onze, verkeerd geschreven, namen omhoog hield.
De taxichauffeur bracht ins vanaf Ezeiza Airport naar ons 1e verblijf, Lina's Tango Guesthouse.